• hubo-boerenbond-fixet.jpg
  • fervanels.jpg
  • mjansen.jpg

Snelkoppelingen

winterkampioen 2019Na een vrij lange periode van radiostilte rondom onze volleybalvereniging lijkt het ons goed om weer eens een levensteken te geven. Sportivo is namelijk nog steeds volop in leven!

Omdat een aantal jaren geleden het ledenaantal sterk gedaald is, hebben we een periode gehad dat het moeilijk was om “het hoofd boven water te houden”.

Het is helaas een landelijke trend dat de belangstelling voor volleybal minder wordt, met name bij de jeugd en de heren, en dit hebben wij dus ook bij onze club gemerkt: het aantal teams is teruggelopen en de jeugdafdeling hebben we helaas op moeten heffen.

Veel volleybalverenigingen in de regio hebben dezelfde problemen en hebben er voor gekozen om een samenwerking aan te gaan met andere volleybalverenigingen. Wij hebben daar, na enkele voorzichtige toenaderingen, van afgezien omdat je zo toch de ziel een beetje uit de club haalt en omdat we ook gezien hebben dat samengaan lang niet altijd de beste oplossing is.

Gelukkig hebben wij altijd een vaste kern van trouwe leden gehouden die in de club zijn blijven geloven. Met name door de inzet van diverse dames heeft dit ertoe geleid dat we diverse nieuwe aanmeldingen hebben en momenteel ook weer een Dames-competieteam hebben die op de zaterdag hun wedstrijden spelen. Dit team is zelfs Winterkampioen geworden en promoveert van 3e klasse Laag naar 3e klasse Hoog. Als ze dit kunnen doorzetten dan spelen ze volgend seizoen wellicht al 2e klasse. Op bijgaande foto de dames die deze uitdaging aangaan, toppie!

Verder hebben we dit seizoen twee dames-recreantenteams (met competitie), een heren-recreantenteam (met competitie) en een damesteam zonder competitie. Ook hebben we een paar vaste ervaren trainers die wekelijks op fanatieke wijze de trainingen leiden.

Zoals je ziet zijn we weer op de goede weg terug en willen we deze lijn graag doortrekken.

Kom eens kijken naar de wedstrijden of de trainingen op de dinsdagavond of, nog beter, kom een paar keer vrijblijvend meetrainen!

Meer info vind je op onze site WWW.VVSportivo.nl

Ook willen we graag weer een jeugdafdeling opstarten maar we beseffen dat dit een hele uitdaging zal zijn. Toch willen we deze uitdaging graag aangaan en willen we, om te beginnen, de interesse peilen: heb je kinderen, kleinkinderen, neefjes, nichtjes of buurkinderen die graag samen met anderen willen “ballen”, stuur dan een berichtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. zodat we samen kunnen kijken naar de eventuele mogelijkheden.

Graag tot ziens,

Volleybalvereniging Sportivo Overloon